Du kan fortryde dit køb - læs om betingelserne her

Du kan annullere dit køb skriftligt pr. e-mail inden for 14 dage. Fristen begynder, når du modtager din bestilling.

For at overholde fortrydelsesfristen på de 14 dage, skal vi have din skriftlige indsigelse i hænde senest på den 14. dag. Herefter er der en frist på 14 dage til at sende varerne retur.

Skriftlig anmodning om annullering skal sendes rettidigt til info@plantorama.dk

I din mail bedes du angive grunden til din tilbagelevering. Herefter vil du modtage anvisninger for returneringen via mail. Varerne du vil returnere skal være indpakket i den emballering du modtog varerne i. Hvis din returforsendelse ikke er forsvarligt emballeret, kan fragtmanden afvise at modtage din returforsendelse. Ved tilbagebetaling fratrækker vi fragtomkostningerne forbundet med din returnering.

Du skal være opmærksom på, at det er dig som forbruger, som bærer ansvaret for varen i forbindelse med fortrydelse. Det vil sige, hvis en vare beskadiges under transporten med f.eks. Post Nord under returneringen, er det dig som forbruger der har ansvaret.

For varer sendt med Post Nord eller Danske Fragtmænd, gælder de til den tid gældende takster.

Ved en gyldig annullering skal de modtagne ydelser på begge sider refunderes. Hvis du ikke kan returnere de modtagne varer helt men kun delvist eller kun i forringet tilstand, skal du her yde erstatning for værdiforringelse. Desuden kan du undgå erstatningspligt ved ikke at tage produktet i brug og undlade at gøre noget, der påvirker dets værdi.  

Vær især opmærksom på at planter er letfordærvelige og vi derfor skal have din fortrydelse i hænde samme dag som leveringen finder sted eller den næstkommende hverdag. Planterne skal opbevares og returneres forsvarligt, så de ikke tager skade. Når vi har planterne retur, foretages en værdifastsættelse i forhold til en eventuel forringelse af plantens værdi. Kan en plante ikke sælges igen er værdiforringelsen 100%.

Tunge og uhåndterbare varer som f.eks. havemøbler og granit kan afhentes hos dig og du bærer omkostningerne for tilbagesendelsen, hvis de tilbageleverede produkter svarer til det bestilte. Dette aftales forudgående med kundeservice på info@plantorama.dk.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os refunderet. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret dens stand ift. en eventuel værdiforringelse.

Eneste omkostning du har, når du fortryder, er fragten for at sende varen tilbage til os, og den eventuelle værdiforringelse af varen. 

 

E-handel

Fortrydelsesret

E-handel i Plantorama

Du kan fortryde dit køb - læs om betingelserne her

Du kan annullere dit køb skriftligt pr. e-mail inden for 14 dage. Fristen begynder, når du modtager din bestilling.

For at overholde fortrydelsesfristen på de 14 dage, skal vi have din skriftlige indsigelse i hænde senest på den 14. dag. Herefter er der en frist på 14 dage til at sende varerne retur.

Skriftlig anmodning om annullering skal sendes rettidigt til info@plantorama.dk

I din mail bedes du angive grunden til din tilbagelevering. Herefter vil du modtage anvisninger for returneringen via mail. Varerne du vil returnere skal være indpakket i den emballering du modtog varerne i. Hvis din returforsendelse ikke er forsvarligt emballeret, kan fragtmanden afvise at modtage din returforsendelse. Ved tilbagebetaling fratrækker vi fragtomkostningerne forbundet med din returnering.

Du skal være opmærksom på, at det er dig som forbruger, som bærer ansvaret for varen i forbindelse med fortrydelse. Det vil sige, hvis en vare beskadiges under transporten med f.eks. Post Nord under returneringen, er det dig som forbruger der har ansvaret.

For varer sendt med Post Nord eller Danske Fragtmænd, gælder de til den tid gældende takster.

Ved en gyldig annullering skal de modtagne ydelser på begge sider refunderes. Hvis du ikke kan returnere de modtagne varer helt men kun delvist eller kun i forringet tilstand, skal du her yde erstatning for værdiforringelse. Desuden kan du undgå erstatningspligt ved ikke at tage produktet i brug og undlade at gøre noget, der påvirker dets værdi.  

Vær især opmærksom på at planter er letfordærvelige og vi derfor skal have din fortrydelse i hænde samme dag som leveringen finder sted eller den næstkommende hverdag. Planterne skal opbevares og returneres forsvarligt, så de ikke tager skade. Når vi har planterne retur, foretages en værdifastsættelse i forhold til en eventuel forringelse af plantens værdi. Kan en plante ikke sælges igen er værdiforringelsen 100%.

Tunge og uhåndterbare varer som f.eks. havemøbler og granit kan afhentes hos dig og du bærer omkostningerne for tilbagesendelsen, hvis de tilbageleverede produkter svarer til det bestilte. Dette aftales forudgående med kundeservice på info@plantorama.dk.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os refunderet. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret dens stand ift. en eventuel værdiforringelse.

Eneste omkostning du har, når du fortryder, er fragten for at sende varen tilbage til os, og den eventuelle værdiforringelse af varen. 

 

Grøn inspiration og gode råd til bolig, have og dyr

Tilmeld dig nyhedsmailen ligesom 90.000 andre

Plantorama bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info, om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Vil du vide mere om vores persondatapolitik klik her