{{ $t('header.giftcard') }} {{ basket.quantity }} 0 {{ $t('header.basket') }}

Levering og fragt

Levering af varer koster 99 kr. uanset, hvor meget du skal have leveret.

Hvis din bestilling ikke bliver afhentet inden for 48 timer efter, du har modtaget besked, slettes din ordre og det reserverede beløb på din bankkonto frigives.
Hvis du ikke er hjemme under leveringen af dine varer, og vi ikke adgang til din bolig eller ingen mulighed for at stille varerne forsvarligt, tager vi dine varer med retur til centeret. Herefter kontakter vi dig med henblik på at lave ordren om til en Klik & Hent-ordre, senere levering eller annullering. Du har mulighed for at notere i bemærkningsfeltet ved betaling, hvor vi må stille varerne, hvis du ikke er hjemme ved levering.
Ja, når du betaler ved kassen, kan du bede om at få dine varer leveret hjem, hvis det nu viser sig, du ikke har plads i bilen.
Hvis vi har din bestilling i hænde inden kl. 14.00, kan du afhente allerede samme dag.
Leveringstiden er 1 - 5 hverdage for varer bestilit som klik & Få leveret, mens produkter bestilt direkte fra vores leverandør har en leveringstid på op til 7 hverdage.

Online ordrer

Når du har handlet en Klik & Hent ordre online, vil du modtage en sms når din ordre er klar til afhentning. I sms’en er der en afhentningskode.
Tast koden ind i den stander du møder i indgangen til Plantorama, kort efter vil dine varer blive udleveret.
Som erhvervskunde i Plantorama kan du handle online ved at kontakte vores kundeservice på 88 53 88 53.
Erhvervsordre via hjemmesiden er på nuværende tidspunkt ikke muligt. Tøv derfor ikke med at kontakte vores kundeservice, som sidder klar til at hjælpe dig med din bestilling.
Det er muligt at annullere din ordre ved at kontakte vores kundeservice telefonisk eller på skrift.
Vi må ikke tage imod dine kortoplysninger over telefonen, men har du MobilePay kan vi sagtens hjælpe dig med at oprette en bestilling online. Alt du skal gøre er at ringe til kundeservice på 88 53 88 53.
Ja, du har 14 dages fortrydelsesret. Du kan gøre brug af din fortrydelsesret ved at udfylde en returseddel, vedlægge den varen du ønsker at benytte fortrydelsesretten på og kontakte kundeservice om returafhentning. Benytter du Plantoramas tilbud om afhentning, modregner vi kr. 99,- fra værdien af din tilbagebetaling. Det er også muligt at returnere varen direkte i din nærmeste Plantorama.
Det er desværre ikke muligt at tilføje yderligere varer til din eksisterende ordre. Det nemmeste er derfor at annullere din ordre og lave en ny med alle de varer, du ønsker at bestille.

Reklamation og ombytning

Ja, som de eneste på markedet tilbyder vi 5 års GroGaranti på udvalgte flerårige haveplanter. Det gør vi, fordi vi kun sælger dig den bedste kvalitet og vil give dig en garanti for, at dine flerårige planter vækster.
Planter, der har været udsat for udtørring, frostskader eller fysiske skader samt planter, der er plantet i krukker, er ikke dækket af grogarantien. Her kan vi i stedet hjælpe med gode råd, så planterne får en ny chance.

Har du en reklamation, hvis samlede værdi overstiger 500 kr., bedes du returnere varen til os. Det gør du ved at udfylde en returseddel, som er vedlagt din ordre. Placér retursedlen ved den vare, der skal returneres. Herefter kontakter du kundeservice og oplyser, at du ønsker at returnere en vare ifm. reklamation – så arrangerer vi returafhentningen for dig. Vores tilbud om afhentning er fragtfri ved reklamationer over 500 kr., når blot du benytter vores returseddel, og reklamationen er berettiget.

Har du en reklamation, hvis samlede værdi er under 500 kr., bedes du kontakte os direkte via vores kontaktformular på Plantorama.dk. I formularen vedhæftes billede(r) samt beskrivelse af varens fejl. Du vil herefter blive kontaktet af vores kundeservice.

Frostgarantien betyder, at vi dækker reklamationer på produkter omfattet af denne garanti, såfremt produktet står tomt, uden jord eller andet materiale i.
Frostgarantien gælder ikke for revner/materiale beskadigelse opstået i vinterhalvåret, når krukken indeholder jord og/eller planter.
Hvis det uheldige sker, at planten ikke vækster som forventet inden for de første fem år, skal du blot medbringe planten og kvitteringen i din lokale Plantorama. Har du købt dine planter online, skal du medbringe fakturaen i stedet.
Haveplanter, der er omfattet af garantien, er mærket med 5 års GroGaranti-mærket her på plantorama.dk og på plantens etiket i centeret.
Er den vare, du ønsker at reklamere over, købt i et af vores centre, skal du rette henvendelse til det center, du købte varen hos. Du kan kun gøre brug af reklamationsretten, hvis du i forbindelse hermed kan fremvise gyldig bon eller faktura.

Betaling og gavekort

På Plantorama.dk kan du betale med Visa/Dankort, MasterCard, Visa Electron, MasterCard Debit, Meastro, JCB, MobilePay Plantorama gavekort. Det er kun muligt at betale med kundekonto ved kassen i vores centre. Ved betaling med MasterCard/Mastercard Debit vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Ønsker du at benytte flere gavekort i forbindelse med betaling af en onlineordre er dette ikke muligt.
Beløbet trækkes, når varen afsendes.
Du finder dit gavekort ved at trykke på linket i din ordrebekræftelse, hvor der står "Download gavekort". Efter du har trykket på linket, vil gavekortet åbne sig som en PDF-fil, som du kan printe ud eller hente ned på din computer.

Lagerstatus og sortiment

Nej, det er ikke alle vores produkter, som fremgår af hjemmesiden, og nogle produkter er derfor kun mulige at købe i vores centre.
Du kan se lagerstatus på et produkt ved at trykke på "Se lagerstatus" inde på produktsiden.

Hvis du vil have en vare lagt til side i centeret, skal du gennemføre en online Klik og Hent ordre så vi sikrer, at det er den rigtige vare og at den er på lager. 

Vores centre

For at søge praktikplads, skal du rette personlig henvendelse i det ønskede center.

Du kan ikke ringe direkte til et center, men du kan ringe til vores kundeservice på 88 53 88 53, som sidder klar til at hjælpe dig.

Du må gerne tage din hund med, når du besøger et af vores centre.

Restorama

 Du finder Restorama i følgende af vores centre; Hørsholm, Taastrup og Tilst.
Ønsker du at bestille bord i et af vores Restoramaer kan følgende mailadresse benyttes:
restoramatilst@plantorama.dk
restoramahoersholm@plantorama.dk
restoramataastrup@plantorama.dk

Du finder Espresso House i følgende af vores centre; Aalborg, Egå, Hillerød, Hørsholm, Kolding, Taastrup og Tilst.

Du finder Spirestrup legeområde i følgende af vores centre; Aalborg, Egå, Hillerød, Hørsholm, Kolding, Taastrup og Tilst.

Erhvervskunde

Ønsker I som virksomhed at oprette en Erhvervskundekonto, kan dette gøres via vores hjemmeside under ”Erhvervskunde” nederst på siden.

Diverse

Ønsker du at søge et job i Plantorama opfordret eller uopfordret, skal dette gøres via hjemmesiden under "Job & Karriere". 

 Personlig henvendelse i dyrecenteret er nødvendig, hvor du forhører dig om muligheden for at aflevere dit dyr.