Plantorama.dk er E-mærket, så du kan være sikker.
Vi vil gerne give dig den bedst mulige oplevelse, når du handler på plantorama.dk. Derfor er vi certificeret med E-mærket for din sikkerhed.
Kunder på e-mærkede webshops er helt automatisk dækket af E-mærkets unikke køberbeskyttelse. Køberbeskyttelsen er gratis, og E-mærket hjælper kunden med alle sager uanset beløbsstørrelse.
Køberbeskyttelsen dækker
Den økonomiske sikring dækker, hvis kunden har købt en fysisk vare, og det vurderes, at webshoppen ikke har levet op til sine forpligtelser som værende E-mærke-certificeret i relation til:
Køberbeskyttelsen dækker kunden helt op til 2 år efter, at varen er leveret, uanset om webshoppen efterfølgende ikke længere er E-mærke-certificeret.
For at få hjælp skal kunden, senest 60 dage efter et krav er opstået, oprette en sag via vores sagsbehandlingsformular. Her er der mulighed for at uploade de relevante dokumenter, som juristen skal bruge for at kunne behandle sagen.
Sikringen dækker ikke økonomiske tab, som kan dækkes andre steder, f.eks. via indsigelsesordningen. Derudover dækker den ikke, hvis webshoppen går konkurs eller lukker eller i forbindelse med produktansvar, positiv opfyldelsesinteresse, indirekte tab, renter, dækning af ikke økonomiske tab eller i tilfælde af prisfejlssager.
Skulle det ske, at en webshop lukker eller går konkurs, så sidder jurister klar til at hjælpe og vejlede ift. rettigheder og dialogen med kurator. Kundens økonomiske tab dækkes dog ikke.
Størrelsen på den økonomiske kompensation, E-mærkets jurister når frem til i behandlingen af kundens sag, er udelukkende et tilbud. Kunden kan vælge ikke at acceptere tilbuddet og i stedet at bringe sagen for en domstol eller et klagenævn. Vælger kunden derimod at acceptere tilbuddet, fraskriver han eller hun sig muligheden for at gå videre med sagen.
E-mærket forpligter sig til at sikre, at alle sager af samme type bliver behandlet ens.
Læs mere om den unikke køberbeskyttelse fra e-mærket her.
Du kan desuden finde svar på mest stillede spørgsmål vedrørende køberbeskyttelsen her.
Du kan se vores certifikat her.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Plantorama.dk er E-mærket, så du kan være sikker.
Vi vil gerne give dig den bedst mulige oplevelse, når du handler på plantorama.dk. Derfor er vi certificeret med E-mærket for din sikkerhed.
Kunder på e-mærkede webshops er helt automatisk dækket af E-mærkets unikke køberbeskyttelse. Køberbeskyttelsen er gratis, og E-mærket hjælper kunden med alle sager uanset beløbsstørrelse.
Køberbeskyttelsen dækker
Den økonomiske sikring dækker, hvis kunden har købt en fysisk vare, og det vurderes, at webshoppen ikke har levet op til sine forpligtelser som værende E-mærke-certificeret i relation til:
Køberbeskyttelsen dækker kunden helt op til 2 år efter, at varen er leveret, uanset om webshoppen efterfølgende ikke længere er E-mærke-certificeret.
For at få hjælp skal kunden, senest 60 dage efter et krav er opstået, oprette en sag via vores sagsbehandlingsformular. Her er der mulighed for at uploade de relevante dokumenter, som juristen skal bruge for at kunne behandle sagen.
Sikringen dækker ikke økonomiske tab, som kan dækkes andre steder, f.eks. via indsigelsesordningen. Derudover dækker den ikke, hvis webshoppen går konkurs eller lukker eller i forbindelse med produktansvar, positiv opfyldelsesinteresse, indirekte tab, renter, dækning af ikke økonomiske tab eller i tilfælde af prisfejlssager.
Skulle det ske, at en webshop lukker eller går konkurs, så sidder jurister klar til at hjælpe og vejlede ift. rettigheder og dialogen med kurator. Kundens økonomiske tab dækkes dog ikke.
Størrelsen på den økonomiske kompensation, E-mærkets jurister når frem til i behandlingen af kundens sag, er udelukkende et tilbud. Kunden kan vælge ikke at acceptere tilbuddet og i stedet at bringe sagen for en domstol eller et klagenævn. Vælger kunden derimod at acceptere tilbuddet, fraskriver han eller hun sig muligheden for at gå videre med sagen.
E-mærket forpligter sig til at sikre, at alle sager af samme type bliver behandlet ens.
Læs mere om den unikke køberbeskyttelse fra e-mærket her.
Du kan desuden finde svar på mest stillede spørgsmål vedrørende køberbeskyttelsen her.
Du kan se vores certifikat her.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr