{{ $t('header.giftcard') }} {{ basket.quantity }} 0 {{ $t('header.basket') }}

Sådan returnerer og reklamerer du

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til et Plantorama center uden unødig forsinkelse og senest 90 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan læse mere om betingelserne for fortrydelse og reklamation her.

Ved returnering og reklamation skal der altid forevises gyldig bon.

 

Varer købt i center eller som Klik & Hent

Du kan gøre brug af din fortrydelsesret ved at rette henvendelse til dit nærmeste Plantorama center. Du kan kun gøre brug af fortrydelsesretten, hvis du i forbindelse med returneringen kan fremvise gyldig bon, faktura/ordrebekræftelse.

 

Varer købt som Klik & Få leveret

Du kan gøre brug af din fortrydelsesret ved at udfylde en returseddel, vedlægge den varen og kontakte kundeservice om returafhentning.

Benytter du Plantoramas tilbud om afhentning, modregner vi kr. 99,- fra værdien af din tilbagebetaling. Læs hvordan du gør nedenfor. 

  • Udfyld en returseddel, som kan printes her.
  • Placér den udfyldte returseddel ved den vare, du ønsker at returnere og placér varen et sted, hvor vores chauffør kan komme til at afhente den.
  • Kontakt kundeservice her og oplys, at du ønsker at returnere. Du vil herefter snarest modtage besked om dato for afhentning.

 

Produkter der ikke kan returneres

Der er visse produkter købt i Plantorama og på Plantorama.dk som aldrig kan returneres. Det gælder:

  • Levende dyr og fisk mv.
  • Blomster og planter (her har vi i stedet GroGaranti på en række planter - læs mere her).
  • Fødevarer (dog kan vin, spiritus samt sodavand og øl returneres i 30 dage fra købsdatoen, såfremt flasker/dåser er fulde og intakte).
  • Medicin fx loppemidler

  • Special varer fx udfyldte hundetegn og havedamsfolie

 

Sådan returnerer og reklamerer du

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til et Plantorama center uden unødig forsinkelse og senest 90 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan læse mere om betingelserne for fortrydelse og reklamation her.

Ved returnering og reklamation skal der altid forevises gyldig bon.

 

Varer købt i center eller som Klik & Hent

Du kan gøre brug af din fortrydelsesret ved at rette henvendelse til dit nærmeste Plantorama center. Du kan kun gøre brug af fortrydelsesretten, hvis du i forbindelse med returneringen kan fremvise gyldig bon, faktura/ordrebekræftelse.

 

Varer købt som Klik & Få leveret

Du kan gøre brug af din fortrydelsesret ved at udfylde en returseddel, vedlægge den varen og kontakte kundeservice om returafhentning.

Benytter du Plantoramas tilbud om afhentning, modregner vi kr. 99,- fra værdien af din tilbagebetaling. Læs hvordan du gør nedenfor. 

  • Udfyld en returseddel, som kan printes her.
  • Placér den udfyldte returseddel ved den vare, du ønsker at returnere og placér varen et sted, hvor vores chauffør kan komme til at afhente den.
  • Kontakt kundeservice her og oplys, at du ønsker at returnere. Du vil herefter snarest modtage besked om dato for afhentning.

 

Produkter der ikke kan returneres

Der er visse produkter købt i Plantorama og på Plantorama.dk som aldrig kan returneres. Det gælder:

  • Levende dyr og fisk mv.
  • Blomster og planter (her har vi i stedet GroGaranti på en række planter - læs mere her).
  • Fødevarer (dog kan vin, spiritus samt sodavand og øl returneres i 30 dage fra købsdatoen, såfremt flasker/dåser er fulde og intakte).
  • Medicin fx loppemidler

  • Special varer fx udfyldte hundetegn og havedamsfolie

 

Reklamation

Hos Plantorama er kvalitet i fokus, men hvis du mod forventning skulle opleve fejl eller mangler ved en vare, er dit køb omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne, og du har 24 måneders reklamationsret*.

Med mindre andet er aftalt, ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet reklamation skal ske straks efter en fejl eller mangel konstateres.

*For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare, herunder foder, dyr, stueplanter, sommerblomster, varer fra Madværkstedet o. lign. Da det er varer, der ikke er omfattet af købelovens bestemmelser for reklamation, vil reklamationen håndteres og vurderes i forhold til behandling/udseende af den konkrete vare.

 

Varer købt i center eller som Klik & Hent

Er den vare, du ønsker at reklamere over, købt i et af vores centre eller som Klik & Hent, skal du rette henvendelse til dit nærmeste Plantorama center. Du kan kun gøre brug af reklamationsretten, hvis du i forbindelse hermed kan fremvise gyldig bon eller faktura/ordrebekræftelse.

 

Varer købt som Klik & Få leveret

Er den vare, du ønsker at reklamere over, købt i vores webshop som Klik & Få leveret gælder følgende:

  • Reklamationsværdi over 500 kr

Har du en reklamation, hvis samlede værdi overstiger 500 kr., bedes du returnere varen til os. Det gør du ved at udfylde en returseddel, som kan printes her

Placér retursedlen ved den vare, der skal returneres. Herefter kontakter du kundeservice herog oplyser, at du ønsker at returnere en vare ifm. reklamation – så arrangerer vi returafhentningen for dig. 

Vores tilbud om afhentning er fragtfri ved reklamationer over 500 kr., når blot du benytter vores returseddel, og reklamationen er berettiget.

  • Reklamationsværdi under 500 kr

Har du en reklamation, hvis samlede værdi er under 500 kr., bedes du kontakte os direkte via vores kontaktformular her. I formularen vedhæftes billede(r) samt beskrivelse af varens fejl. Du vil herefter blive kontaktet af vores kundeservice.

*Bemærk venligst , at du bedes kontakte os, så snart du opdager fejlen. På den måde kan vi hurtigst muligt tilbyde en løsning på baggrund af dine informationer.

 

Grogaranti

Haveplanter, der er omfattet af garantien, er her på hjemmesiden samt på plantens etikette i centeret, mærket med 5 års GroGaranti-mærket. GroGarantien gælder fra købstidspunktet.

Planter, der ikke vækster som forventet inden for de første fem år, er dækket af garantien. Ved reklamation vedr. GroGaranti henviser vi til ovenstående reklamationsregler.

Planter, der har været udsat for udtørring, frostskader eller fysiske skader samt planter, der er plantet i krukker, er ikke dækket af GroGarantien.